קשיים התנהגותיים

למה אני מתכוונת במילים קשיים התנהגותיים?

הכוונה היא למאבקים ותגובות חוזרים ונשנים אשר משפיעים על הקשר בין הילדים לסביבתם (הורים, אחים, קבוצת השווים, גננת\ מורה או כל דמות אחרת בחייהם): הימנעות רבה, מופנמות, קושי להתנהל בסדר וארגון או צורך קיצוני בסדר, תגובות שמרגישות לא מותאמות, חוסר גמישות וזרימה, קושי לכבד את המרחב האישי, קושי בהבנת סיטואציות ועוד ועוד.

בדבריי כאן אני רוצה להתייחס למקור האפשרי של קשיים אלו- ההתפתחות הסנסורית- מוטורית וכמובן למענה ההתנהגותי שלנו כהורים.

הדוגמה הכי קלה להסבר היא הקשר בין וויסות חושי לוויסות התנהגותי\ רגשי. ילדים המתמודדים עם תחושתיות יתר בדרך כלל יציגו דפוס של הימנעות. בנוסף ההתמודדות עם הצפת המידע שהם חווים יביא לצבירת מתח אותה הם מפרקים בדרכים שונות שיכולות להיראות כהתנהגות לא מותאמת. גם הבנת גבולות קשורה ליכולת להבין את גבולות הגוף וזו מושפעת מהוויסות החושי.

זוהי דוגמה אחת מיני רבות וניתן לקרוא על הקשר הנ"ל גם בשאר דפי ההסבר כאן באתר אך חשוב באותה מידה שנתייחס להשפעה שיש לנו כהורים על קשיים אלה. כמובן שכל מקרה לגופו ואפילו באותה משפחה, כל ילד הוא שונה וזקוק מאיתנו למענה אחר אך יש דברים המשותפים ורלוונטיים לכולנו ועליהם תוכלו לקרוא כאן למטה במאמרים ובמתנות שתוכל להדפיס ולהיעזר בשעת הצורך.

ההבנה שלתגובות שלנו ולדרך בה אנו מנהלים או מתייחסים למאבק יש השפעה על היכולת של הילדים להגיב בצורה שונה היא מאד חשובה. לא מדובר על וויתור, הכלה או הקשחת עמדות אלא יותר על הקשבה לסאבטקסט של ההתנהגות ולהבנה של מה ניתן לעשות אחרת על מנת ליצור דרך חדשה עבור כל הנוגעים בדבר.

מאמרים בנושא קשיים התנהגותיים

הרצאה בנושא ויסות חושי והקשר לקשיים התנהגותיים

סרטונים בנושא קשיים התנהגותיים

הסרטון הזה הוא דוגמה מעולה לקושי שמרגיש כמו קושי התנהגותי אך המקור שלו (בדכ) הוא מוטורי.

בסרטון אני מסבירה אני מפרטת על כך ונותנת רעיונות למשחקים שמלמדים את הגוף להתארגן בקלות רבה יותר.

מתאים מגיל הליכה ועד ביהס יסודי

קושי בהתארגנות

איך אני יכולה לעזור לילד.ה שלך

טיפול פרטני בשילוב הדרכת הורים: נתחיל באבחון מקיף של כל מערכות התנועה והתחושה. המפגש הבא יהיה מפגש ללא נוכחות הילד\ה בו אסביר על מה יש לעבוד במפגשים הבאים, אלו משחקים ניתן לשחק בבית על מנת לתמוך בתהליך ונתחיל גם להבין מה אפשר לעשות מבחינה "הורית" בהתאם לאופי המשפחתי והאישי.

קורס אינטרנטי: אם אתם מרגישים שרק הייתם רוצים הכוונה לפעולות שאפשר לעשות בבית, הקורס: "פיתוח ושיפור המוטוריקה העדינה במטבח בקלות ובהנאה" יכול לעזור לכם בכך. אומנם הוא מיועד לנושא המוטוריקה העדינה יש בו הרבה תוכן מהעולם של הדרכת ההורים.

*בקרוב: קורס אינטרנטי בנושא אמפתיה.

קבצים להורדה בנושא קשיים התנהגותיים

למה "כל הכבוד" לא באמת מחזק את הילדים שלך?

כולנו רוצים לעודד את הילדים שלנו ובאופן טבעי משתמשים במילים כמו "כל הכבוד",

אבל האם שימוש בלתי פוסק במילים מהסוג הזה באמת מחזק?

האם הוא מתאים בכל מקום?

באילו משפטים אפשר להשתמש במקום ובמה הם שונים מ"כל הכבוד"?

התשובות לכל אלו בקובץ מפורט

מוצרים שיכולים לעזור

רוצה להתייעץ?

adi@gameway.co.il

נייד- 050-7315031

גאולים

  • Black Facebook Icon
  • Black Pinterest Icon
אודות
"החינוך היעיל ביותר הוא לתת לילד לשחק בדברים נפלאים"- אפלטון. זה האני מאמין שלי, ילדים משחקים. זאת המהות שלהם וזה הכלי שלהם. דרך משחק הם מתחברים עם ילדים ומבוגרים, לומדים על עצמם ועל סביבתם, מתפתחים רגשית וקוגניטיבית. 
קרא עוד >> 

עיצוב גרפי meytalx.com

עדי לברן, דרך המשחק  |  050-7315031  |  adi.levran@gmail.com גאולים